e-Beyanname nedir, nasıl düzenlenir?

18 Şubat 2021

e-Beyanname nedir? Nasıl düzenlenir? e-Beyannameye nasıl başvurulur? e-Beyanname ile merak ettiklerin bu yazıda…

Bu yazıda, resmî kurumların dijital süreçlere ayak uydurması sonucu kullanmaya başladığımız e-beyanname ile ilgili merak ettiklerinizi ele aldık.

e-Beyanname nedir?

e-Beyanname, vergi dairesine bildirilmesi gereken belgelerin fiziksel ortam yerine elektronik ortam üzerinden bildirilmesine denir. e-Beyanname, beyannamenin kâğıt üzerinde düzenlenen versiyonu ile aynı bilgileri içerir. Bu bilgiden hareketle bakılınca e-beyanname ile matbu beyanname arasında yasal olarak bir fark bulunmaz. e-Beyannamenin en ayırt edici farkı her an her yerden düzenlenebilmesidir. Peki e-Beyanname kullanmanın avantajları nelerdir?

  • Internete bağlanabilen bilgisayar, tablet gibi elektronik aygıtlardan kolayca düzenlenebilir.
  • Zamandan tasarruf ettirir. 
  • Kontrol mekanizması olduğu için maddi hataları minimuma indirir. 
  • Geçmiş beyannamelere istenen an erişme imkânını sunar. 
  • Yönetici raporlarını hazırlamayı kolaylaştırır.
  • Yalnızca bir ofis gününün mesai saatleri içinde değil, tüm gün boyunca zaman ayırt etmeksizin gönderilebilir.

e-Beyannameye nasıl başvurulur?

Elektronik beyanname uygulamasından faydalanabilmek için önce Vergi Dairesi’ne başvuruda bulunmalısın. Tüzel kişiler ve gerçek kişiler Elektronik Beyanname Gönderme Aracılık Yetkisi Talep Formu’nu doldurarak başvuru yapmalıdır. Gerçek kişilerin bizzat, tüzel kişilerin de kanuni temsilcileri ile başvuruda bulunması gerekir. Başvurunun ardından gerekli programlar indirilir. Gelir İdaresi Başkanlığı İnternet Vergi Dairesi internet sitesinde de yer alan programların yanında Mikro Yazılım programlarından da faydalanabilirsin.

Mikro Yazılım ile kolayca e-Beyanname gönder

Mikro Yazılım’ın kontrollü şekilde büyümek isteyen KOBİ’lere özel çözümü Mikro Jump ile uluslararası rekabete hazır büyük işletmelerin tercihi olan Mikro Fly ile beyannamelerini Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB) sistemine zahmetsizce gönderebilir ve ayrıca daha birçok muhasebe işlemini kolayca gerçekleştirebilirsin. İşletmenin muhasebe ihtiyaçları için özel olarak tasarlanan programları denemek ve Mikro Yazılım avantajlarından yararlanmak için bize 0850 225 1010 numaralı telefondan ulaşabilirsin.

e-Beyanname nasıl düzenlenir?

e-Beyanname’yi Mikro Yazılım programları ile kolayca kullanabilirsin. Ayrıca bilgisayarına dilersen AdobeAcrobat Reader programını kurarak PDF formatındaki  beyanname ve tahakkuk fişi gibi belgeleri kolayca görüntüleyebilirsin. Dilersen Gelir İdaresi Başkanlığı’nın (GİB) e-Beyanname sayfasındaki programlardan da faydalanabilirsin. e-Beyanname’yi hazırladıktan sonra Vergi Dairesi’nden aldığın kullanıcı adı ve şifre ile GİB’in sistemine giriş yapmalı ve belgelerini yüklemelisin. Eğer Mikro Jump veya Mikro Fly kullanıyorsan bu işlemi direkt program içinden kolayca yapman mümkün. Vergi Dairesi belgelerini inceleyip bir sorun yoksa işleme alacaktır. Onay işlemi sonrasında da  tahakkuk fişi gönderilecektir. Eğer belgelerde eksik ya da yanlışlık varsa GİB sana gerekli bilgilendirmeyi yapar ve sorunlar düzeltilince e-Beyanname’ye onay verir.

Kimler e-Beyanname gönderir?

e-Beyanname gönderebilen kurum ve kuruluşları şöyle listeleyebiliriz:

  • İl Özel İdareleri
  • Kamu İktisadi Teşebbüsleri (KİT’ler)
  • Katma bütçeli daireler
  • Belediyeler ve belediyelere bağlı iktisadi kuruluşlar
  • Yeminli mali müşavirler, serbest muhasebeciler, serbest muhasebeci mali müşavirler
  • Noterler
  • Avukatlar
  • Döner sermayeli işletmeler
  • Tarım kredi kooperatifleri ve birlikleri
  • Gayrimenkul sermaye iradı mükellefleri
  • Bir işletmeye bağlı çalışan ve 3568 sayılı yasaya göre ruhsata sahip olan meslek mensuplarınca muhasebeye ilişkin işlemleri yapan mükellefler
  • Yeminli mali müşavirle tam tasdik sözleşmesi imzalamış olan mükellefler

Gelir ve giderlerini kolayca takip edip enerjini işine büyütmeye ayırmak istiyorsan MikroX’i 15 gün ücretsiz olarak deneyebilirsin.