İş yeri muhasebesi nasıl tutulur?

27 Ocak 2021

İş yeri muhasebesi, gelir ve giderlerini kontrollü şekilde takip etmeni gerektirir. Peki bunu en verimli şekilde nasıl yapabilir, nasıl asıl enerjini işini büyütmeye saklayabilirsin?

Seni yaratıcı fikrin, cesaretin ve girişimin için tebrik ediyoruz. İş yerinin muhasebesini tutmak konusunda sorunlarının olabileceğini de tahmin ediyoruz. İşin ne olursa olsun ön muhasebe yönetmimini doğru şekilde yapman işletmenin geleceği için çok önemli. Peki bunu nasıl yapabilirsin?

İş yeri muhasebesi nedir?

Yasal zorunlulukların yerine getirilmesi, gerekli evrakların tutulması ile bu işlerden çıkarılan sonuçlarla daha derinlikli bir finansal yönetimin yapılması farklı şeylerdir. İşte ön muhasebe ve muhasebenin farkı da burada ortaya çıkıyor. 

Ön muhasebe nedir?

Ön muhasebe, bir şirketin finansal yönetiminin yapılmasını sağlayan tüm verileri sağlar. Ön muhasebe şirket içinde tutulur. Ön muhasebenin konusu olan işleri kolayca yönetmek için en iyi yöntem bir iş yeri muhasebesi programı kullanmaktır. 

Ön muhasebenin bileşenleri:

  • Faturalar: Alım ve satımların için elbette faturaya ihtiyacın var. Peki e-fatura geçişi ile faturalama süreçlerini pratikleştirebileceğini biliyor musun?
  • Cari hesaplar: İşletmenin müşteri ve tedarikçi hesapları, cari hesaplarındır. Cari hesap yönetimi, alacak ve borç takibi yapmanı sağlar.
  • Bankalar: Bankaya yatırdığın ve bankadan çektiğin para, çeklerin, gelen ve giden havaleler bu başlığın konusudur. 
  • Çek ve senet: Ticari alışverişlerini nakit yerine çek ve senetle de gerçekleştirebilirsin. 
  • Aylık bordrolar: Personelin ücret hesaplaması, bordroları ilgilendirir. Personelin işletmeye olan maliyeti bordro ile ortaya çıkar. 
  • Stok takibi: Depondaki malın takibini stok yönetimi ile yapabilirsin.

Yeni nesil iş yerleri için yeni nesil ihtiyaçlar

Yeni nesil girişimler elbette kendi özel ihtiyaçlarını da beraberinde getiriyor. Senin de bir girişimci olarak noksansız ve verimli bir iş akışının olması için süreçlerini dijital olarak yönetmen gerekiyor. Siparişten üretime, İK’dan pazarlamaya işini oluşturan tüm süreçler için sen de iyi bir online ön muhasebe programı kullanabilir böylece vakit ve nakitten tasarruf edebilirsin. 

İş yeri muhasebesi tutmanın kolayı: MikroX

Kendi işinin patronu olarak asıl enerjini daima işini büyütmeye ayırmalısın. MikroX, gelir-gider takibi yaparak bu konuda sana yardım eder. MikroX, yeni nesil ihtiyaçlarına cevap vermekle kalmaz aynı zamanda girişimini destekleyip işletmenin sağlıklı biçimde büyümesine de yardım eder.

MikroX ile neler yapabilirsin?

  • Fatura takibi: Faturalarını hemen düzenleyip gönderebilir, tahsilatlarını hızlandırabilirsin. 
  • Müşteri ve tedarikçi yönetimi: Müşteri ve tedarikçi hesaplarını yani carilerini dilediğin an görüntüleyip ödeme ve tahsilatlarını kolayca takip edebilirsin.
  • Gelir-gider takibi: Tahsilat ve ödemelerinin güncel durumu ile işletmenin nakit akışını kolayca yönetirsin.
  • Stok ve depo yönetimi: Stoklarını anlık olarak takip edip satışlarını daha verimli hale getirebilirsin.
  • Raporlama: Belirlediğin zaman aralıkları için kazanç ve giderlerine dair ayrıntılı raporlar alıp ne zaman ne kadar kâr ettiğini öğrenebilirsin.
  • Kolay kullanım: Ayrıca MikroX sana sade arayüzü ile hızlı ve kolay bir kullanım sunar. Senden ek bakım ve geliştirme ücretleri istemez ve destek ekibi ile aklına takılan soruları hemen yanıtlar.
  • Erken uyarı sistemi: MikroX’te kötü sürprizlere yer yoktur. Tahsil ve ödemelerine dair erken uyarı sistemi sayesinde zamanında aksiyon alırsın. 

Gelir ve giderlerini kolayca takip edip enerjini işine büyütmeye ayırmak istiyorsan MikroX’i 15 gün ücretsiz olarak deneyebilirsin.