Karantina sonrası ofis masanda hangi destek gıdalarını bulundurmalısın?

Koronavirüs krizi, yemek yeme alışkanlıklarımızı da değiştirdi. Karantina süresince eve kapanınca yediklerimizin hijyeni kadar kalorisine ve sağlıklı olup olmadığına da eskisinden daha çok dikkat ettik. Peki karantina sonrası ofise döndüğümüzde hangi atıştırmalıkları gönül rahatlığıyla tüketebiliriz? Masamızda hangi destek gıdalarını bulunduralım?

Pandemi sırasında her şeyle olduğu gibi yiyeceklerle olan ilişkimiz de duygusallaştı. Çok yedik, kötü hissettik. Az yedik, yeterince beslenmedik, bağışıklığımız güçsüzleşti diye üzüldük. 

Ofise psikolojik olarak yeniden adapte olabilme önerileri

Peki pandemi sonrasında nasıl sağlıklı beslenebiliriz? Ofis masamızda hangi atıştırmalıkları, hangi destek gıdalarını bulundurmalıyız?

Covid-19 sonrası sağlıklı beslenme önerileri

Sorularının cevabı bu yazıda! 

Leblebi

Leblebi, protein, lif ve vitamin ve mineral bakımından zengin bir kuruyemiştir. Yarım su bardağı leblebide 5 gram lif ve 10 gram protein bulunur. Dahası, vücudunun ihtiyaç duyduğu amino asitlerin de çoğunu içerir. Bu yüzden sahip olduğu protein de diğer birçok kuruyemişe göre daha yüksek kalitededir. 

Patlamış mısır 

Patlamış mısır, lif ve protein içeren sağlıklı bir tam tahıllı atıştırmalıktır. Çok yağlı olmasın, yeter.

Meyve 

Ofisteyken tatlı ihtiyacını sevdiğin meyvelerle giderebilirsin. Şekerli yiyecekler ve sütlü çikolatalar yerine (kakao oranı yüksek bitter çikolatalar gayet masum) meyveleri tercih ederek, hem doğal şeker hem de bol lif tüketmiş olursun. Meyve yerine meyve suyu istediğinde içine şeker ekleme ki faydayı zarara çevirme.

Kuru meyve 

Tıpkı meyve gibi kuru meyve gibi bir yandan seni tok tutarken bir yandan da metabolizmanı hızlandıran sağlıklı bir atıştırmalıktır. Kuru üzüm, hurma gibi kuru meyveleri dilersen fındık, badem ve kaju ile de zenginleştirebilirsin. 

Yulaf 

Yüksek lif içeriğine sahip bir başka süper yiyecek de yulaf. Yulaf seni hızlıca doyuracağından potansiyel olarak sağlıksız bir şey yemeni de önler. Enerji seviyeni de yükselten yulafı kuru meyve, süt veya yoğurt ile tüketebilirsin.

Kale (kıvırcık kara lahana) cipsi

Ülkemizde kıvırcık kara lahana olarak bilinen İtalyan kale sebzesi, en fazla kalsiyum içeren sebzelerden biridir. Magnezyum, demir, potasyum ve vitaminler açısından da zengin olan kale ile sıfır kolesterol ve trans yağ içeren cipsler üretiliyor. Zeytinyağlısını tercih etmeni önerdiğimiz kale cipsi, patates cipsine göre çok daha az kalori ve yağ içerir. (Bir porsiyon patates cipsi ile bir porsiyon kale cipsi arasında yaklaşık 40 kalori ve  4.5 gram yağ farkı bulunur.) Kale cipsi bulamazsan pancar ve havuç cipslerini de tercih edebilirsin. 

Donmuş yoğurt 

Ofisteki tatlı krizlerin için canın biraz daha kaçamak bir alternatif çekerse önerimiz donmuş yoğurt. Farklı aromalarını tercih edebileceğin donmuş yoğurdunu, seçtiğin meyve ve kuruyemişlerle de süsleyebilirsin. Donmuş yoğurt, dondurmadan daha düşük kalorili bir seçenektir. Küçük bir kap vanilyalı dondurma 275 kalori içerirken aynı boyuttaki dondurulmuş yoğurt yaklaşık 100 kalori içerir. 


Gelir ve giderlerini kolayca takip edip enerjini işine büyütmeye ayırmak istiyorsan MikroX’i 15 gün ücretsiz olarak deneyebilirsin.