Mesafeli Satış Sözleşmesi

Mesafeli satış sözleşmesi nedir?

Mesafeli satış sözleşmesi, e-ticaret gibi, ürün ve hizmetlerin uzaktan satışının sağlandığı online platformlarda uygulanan bir sözleşme modelidir. Mesafeli satış sözleşmesi ile, uzaktan satış kaynaklı doğabilecek sorunların önlenmesi amaçlanır ve ürün ve hizmetler, satış ve teslimat gibi konularda bilgilendirme yapılır. Mesafeli satış sözleşmesi, e-ticaret (İlgili içeriklere link verilebilir) platformlarında uygulanması zorunlu bir sözleşme modelidir. Kullanıcılar, “okudum ve onayladım” gibi seçeneklerle sözleşmeyi okumalı ve onay vermelidir. 6.03.2011 tarihli 27886 sayılı yönetmelikle, mesafeli satış sözleşmesinin imzalandığı platformun, sözleşmeyi en az 3 yıl süreyle saklaması zorunlu kılınmıştır.

Mesafeli satış sözleşmesi hangi alanlarda kullanılır?

Mesafeli satış sözleşmelerinin kullanılamadığı yerler bulunur. Mesela bankacılık ve sigortacılık, ücret karşılığında ürün veren otomat, taşınmazların satış ve kiralanmaları, halka açık hizmet veren telekomünikasyon firmaları gibi taraflarla yapılan sözleşme ve ilgili alanlarda mesafeli satış sözleşmesi kullanımı söz konusu değildir. Gıda ve diğer günlük tüketim maddelerinde, seyahat, konaklama, eğlence vb. sektörlerde faaliyet gösteren firmalarla akdedilen belli bir zamanda hizmetin ödemesini içeren sözleşmelerde ise cayma hakkı ve caymanın sonuçları, ön bilgilendirme ve onayı ile ödeme
dönemine ilişkin yönetmelik ile belirlenen maksimum süreler uygulanmaz.

Tüketiciler nelere dikkat etmelidir?

Mesafeli satış sözleşmesi kabul eden tüketiciler, 14 günlük cayma hakkı başta olmak üzere, tüketici haklarının sözleşmede nasıl tarif edildiğini incelemelidir. Mesafeli satışlarda, tüketicilerin memnun kalmadıkları ürün ve hizmetler için cayma hakkı ve iade hakkı söz konusudur. Bu süreç, gerekçe göstermeksizin uygulanabilen bir süreçtir. Mesafeli ürün satışı yapan platformlar, cayma hakkını kullanan tüketicilere karşı ilk 14 günlük süre içerisinde,
herhangi bir ek masraf çıkarmadan iade yapmak zorundadır.

Mesafeli satış sözleşmesi nasıl hazırlanır?

Taraflar: Satıcı ve alıcının bilgileri, adresleri, fatura bilgisi vs. ayrıntılı bir şekilde yazılmalıdır.

Satıcının sorumlulukları.

Alıcının sorumlulukları.

Mücbir sebep: yani; deprem, sel, toprak kayması gibi doğal afetler gibi tarafların elinde olmayan sebeplerle sorumluluklarını yerine getirememesidir. Bu maddeyle mücbir sebep olması durumunda tarafların sorumlu olmayacağı ve herhangi bir cezai işleme tabi tutulamayacakları ifade edilmelidir.

Sipariş: Siparişin hangi durumlarda sona ereceği ile satıcı ve tüketicinin sipariş ile ilgili sorumlulukları belirtilmelidir. Ayrıca ödeme aşamasında bir problem ile karşılaşılması durumunda sorumluluğun tüketicide olacağı ve sipariş onayından sonra ortaya çıkabilecek sorunlardan mücbir sebep hariç satıcının sorumlu olacağı belirtilmelidir.

Konu: Ürünün ve sözleşmenin genel hatlarıyla, satıcıyla tüketicinin sorumlulukları ve hakları belirlenmelidir. Ayrıca bu madde tüketicinin, kendisine ürün ile ilgili detaylı bir ön bilgilendirmenin yapıldığını kabul ettiği maddedir.

Ödeme: Ürün bedeli, üründen kaç tane gönderileceği, ödeme tipi, fatura kesilecek kişi/kurum, kargo tipi/ücreti vs. yazılmalıdır.

Teslimat: Satıcı ve tüketicinin teslimat sürecindeki sorumlulukları detaylı bir şekilde belirtilir.

Ürün iade ve cayma: İade biçimi ile şartları belirtilmelidir.

Garanti: Kullanma talimatına uygun bir şekilde kullanılıp, temizlenen ve üretim bazlı hata sonucu bozulan ürünlerin garanti süresi 2 yıldır. Garanti süresi mesafeli satış sözleşmesinde yazmalıdır.

Mikro Yazılım web tabanlı ön muhasebe çözümü: MikroX

30 yıldır 105 bin müşteriye 300’ün üzerinde iş ortaklığı ile kurumsal süreçlerde destek veren ve yerli bir şirket olan Mikro Yazılım’ın muhasebe ihtiyaçlarınız için özel olarak geliştirdiği web tabanlı yeni ön muhasebe çözümü MikroX ile hemen tanışın!