Günlük operasyonlar ve rutin işlerin tüm vaktini alırken alacak ve borç takibi yapmakta zorlanıyor musun? Defterleri pratiklikten uzakta, Excel tablolarını da karışık mı buluyorsun? Gereksiz harcama yapmak istemediğin için tüm özelliklerini kullanmayacağın muhasebe programlarından uzak mı durmak istiyorsun? O halde seni bir veresiye programı işlevi de gören MikroX ile tanıştıralım!
Müşterine karşılığını almadan ya da yalnızca bir kısmını alarak yaptığın ürün ve hizmet satışına veresiye denir. Müşterinin işletmene borçlu kaldığının bir ifadesi olan veresiyeye, açık hesap da denir.
Açık hesap usulü çalıştığın müşteriler, sana ürün ya da hizmet satışını gerçekleştirdiğin an ödeme yapmaz ya da ödemenin yalnızca bir kısmını yapar. Bu durumda, yaptığın tahsilatı kayda geçirip kalanını borç olarak hesaplarsın. Zaman içinde, müşteriden tahsilat yaptıkça borç azalır ve ideal olarak ödeme kısa süre içinde tamamlanarak borç tamamen kapanır.
Kimi zaman, müşteriler eski borcunu tamamen kapatmadan sizden ikinci ve üçüncü kez alışveriş yapmak isteyebilir. Siz de onları geri çevirmek istemediğinizden istedikleri hizmetin ve hızlı satış ürününün satışını gerçekleştirirsiniz. Süreç bu şekilde devam eder ve ortada tahsilat ve ödemeleri belgeleyen bir fiş ya da fatura olmadığı için işletmeniz finansal açıdan risk altına girer. Üstelik bu risk, her bir müşteri için farklı seviyede olabilir.
Kaybolan defterlere, unutulan hesaplara ve karmaşık programlara elveda deyip veresiye takibini MikroX ile yapmaya başlaman için tam 5 sebebin var:
MikroX’in Gelir ve Gider Takip Programı’ndan aşağıdaki kontrolleri kolayca gerçekleştirebilirsin:
“Gelir ve gider takibini Excel yerine MikroX’te yapmak sana ne fayda sağlar?” başlıklı yazıya da göz atmak ister misin?
Hemen veresiye takibi yapmaya başlamak için MikroX’i 15 gün ücretsiz olarak denemeye ne dersin?