Yeni müşteri bulmak için 6 etkili yöntem

27 Eylül 2021

Bir işletme sahibi olarak müşterilerini, şirketinin can damarı olarak kabul ettiğinden eminiz. “Müşteri velinimettir” sözünü düstur edinmiş bir kültürde, yeni müşteriler edinmenin ve mevcut müşterilerinin işinle ilgili değerlendirmelerinin ne kadar önemli olduğunu biliyoruz. Sürekliliği olan bir yeni müşteri akışının, işini büyütmene ve şirket vizyonunu gerçekleştirmene olan katkısı ise tartışılmaz. Bu yüzden bugünkü rehberimizde yeni müşteri bulmak için 6 etkili  yöntemi anlatacağız.

Yeni müşteri bulmak için 6 etkili yöntem

Ürün ve hizmetlerinin niteliğini artırdıysan ve şirket yapını güçlendirerek altyapını iyileştirdiysen sıra yeni müşterilere ulaşmaya geldi demektir. Peki müşterilerine hangi kanallardan, hangi yöntemleri kullanarak erişebilir, onları ürün ve hizmetlerini satın almaya nasıl ikna edebilirsin?

Yeni müşteriler kazanmak için atılacak adımların her biri birbiriyle ilintili. Bu alanda bir adım eksik kaldığında diğer adımların etkisinin de düşeceğini hesaba katarak holistik bir bakış açısı geliştirmek ve müşteri kazanma stratejilerini bir bütün olarak düşünmek gerekiyor.

Gel “Müşteri nasıl bulunur?” sorusunu birlikte yanıtlayalım:

1. Müşteri memnuniyetini üst düzeyde tut

Artık; müşteri beklentilerini önceden görüp fazlasıyla karşılayan, her iş hedefinde müşteri  ihtiyaçlarını önceliklendiren, markasını müşterilerin talep, istek ve fikirleriyle ileriye taşıyan vizyoner işletmelerin çağındayız. İyi düşünülmüş bir müşteri memnuniyeti politikası geliştirerek sen de müşteri memnuniyetini üst düzeyde tutabilir, sistematik uygulamalarla “müşteri odaklı” olmaktan “müşteri takıntılı” olmaya terfi edebilirsin. 

Peki müşteri memnuniyeti nasıl sağlanır? Bunun için ürün ve hizmetlerin, karar alma mekanizman ve iş yapış süreçlerin de dahil olmak üzere tüm organizasyonununu  müşterilerinin içgörüleri ile şekilendirmeyi değerlendirmelisin. Böylece müşteri deneyimini, tüm aşamalarında iyileştirmiş olacaksın. Bu da mevcut müşterilerini memnun edip elinde tutarken kulaktan markanın kulağa yayılarak en doğal şekilde reklamının yapılmasını ve yeni müşteriler edinmeni de sağlayacak. Amazon CEO’su Jeff Bezos, müşteri memnuniyetinin önemini “Eskiden bir müşteriyi mutlu ettiğinizde beş arkadaşına söylerdi, şimdi internet sayesinde bunu 5 bin arkadaşıyla aynı anda paylaşıyor” cümlesiyle vurguluyor.

Amazon ve Apple örneklerine bakarak müşteri kazanma ve elde tutma uygulamalarının kazandırdıklarının paha biçilemez olduğunu görebiliriz. Her iki şirket de, bunu müşterilerine kişiselleştirilmiş öneriler sunarak, detaylara önem vererek, müşterilerden gelen şikayet ve önerileri dikkate alarak yapıyor.

İyi bir müşteri takip programında bulunması gereken 6 özellik

2. Marka farkındalığı yarat

Bir işletmeyi var eden şey, markasıdır. Şirketinin, ürün ve hizmetlerinin, sunduğun tüm çözümlerin değerini, marka farkındalığı çalışmalarıyla artırabilirsin. Markana dair oluşturduğun algı müşteri nezdinde ne kadar iyi olursa sunduklarının değeri de o denli artacaktır. Bu alanda yapacağın yatırımlarla yeni müşterilere de daha etkili şekilde ulaşabileceksin.

Bu yatırımlarda amacın hedef kitleni daha iyi anlamak ve ihtiyaçlarını daha iyi saptamak olmalı. Hedef kitleni doğru anlarsan etkili şekilde çalışacak iletişim stratejisini belirlemen ve en doğru kanallardan en etkin reklam çalışmalarını yapman da kolaylaşacaktır. Bu adımları, marka bilinirliği sağlayan sponsor sponsorluk ve hayırseverlik çalışmalarıyla taçlandırıp yeni müşterilerini el sıkışmaya başlayabilirsin.

3. Müşteri sadakat programlarından faydalan

Müşteri sadakati, tüketicilerin bir hizmet ya da ürünü satın almak için belirli bir markayı ya da işletmeyi seçmesi, ihtiyaçlarını süreklilik arz edecek şekilde seçtiği yerden karşılamasıdır. Bugün birçok şirket, müşterilerine bu alışkanlığı kazandırmak ve alışverişlerinde kendi markalarını tercih etmelerini sağlamak için müşteri sadakat programları geliştiriyor. 

Temas kurduğun potansiyel müşterilere ürün ve hizmetlerini denemeleri için iyi bir neden verirsen onları sadık müşteriler yapmak için ilk adımı atmış olursun. Müşterilerinin çözmeye çalıştığı bir sorunu görüp bu sorunu derinlemesine anladığını, hatta bu soruna etkili çözümler getirdiğini onlara kanıtlayabilirsen sadık müşterilerinin sayısı artacaktır. Geliştirdiğin müşteri sadakat programı müşterilerinin hayatına değer katmaya devam ettiği müddetçe o müşterilerin sana yeni müşteriler getirmesi de kaçınılmaz hale gelir. 

Müşterilerin bu programlar aracılığıyla yaşadığı müşteri deneyiminin nasıl olduğunu anlamak için bazı ölçümlemeler de yapman gerekir. Örneğin müşteri sadakatinin en önemli göstergelerinden biri olan ve Türkçeye “Tavsiye Edilebilirlik Skoru / Net Tavsiye Skoru” şeklinde geçen “Net Promoter Score”u ölçmek üzere çalışmalar yapabilirsin. Bu tür etkinliklerle mevcut sadık müşteri tiplerini iyice tanıyarak yenilerini kazanmak için hangi stratejileri geliştirmen gerektiğini anlayabilir, böylece kendi müşteri bulma tekniklerinizi bile oluşturabilirsin.

Apple, NPS’yi profesyonel anlamda yöneten ilk şirketlerden biridir.  

CRM yazılımı nedir, ne işe yarar
Yeni müşterilere ulaşmak için sadakat programlarından faydalan

CRM yazılımı nedir, ne işe yarar?

4. Sosyal medyayı etkin kullan

Yeni müşterilere ulaşmanın bir diğer önemli yolu da etkili bir sosyal medya pazarlaması yapmaktan geçiyor. Tüm fiziksel organizasyonunu, hatta web siteni ve e-ticaret mağazalarını, sosyal medya platformlarındaki hesaplarınla ve bu hesaplardan yapacağın iletişimle desteklemelisin.

İnternetteki varlığını oluştururken ses tonunu amacına; sana en uygun platformu ise sektörüne, müşterilerine ve hedef kitlene göre belirleyebilirsin. Twitter, LinkedIn, Instagram, TikTok ve Facebook gibi platformlarda yapacağın tanıtım çalışmaları, seni yeni müşterilere ulaştıracaktır. 

Yeni müşteri kazanmakta sosyal medyanın önemi
Yeni müşteri kazanmakta sosyal medyanın önemi

5. Dijital reklam yatırımları yap

Potansiyel müşterilerine ulaşmak için pazarlamanın yeni aracı internetten tam kapasite faydalanabilirsin. Dijital reklam yatırımları için bütçe ayırarak markanı, ürün ve hizmetlerini tanıtabilir, hedef pazarınıza yönelik mesajlarını duyurmak için sosyal medyayı ve Google araçlarını kullanabilirsin. 

İletişim stratejine uygun sosyal medya kampanyaları düzenleyebilir, bu kampanyaları etkili Google Ads görselleriyle destekleyebilir, YouTube’dan bir reklam platformu olarak faydalanabilir, Google Ad Manager ve Google Marketing Platform gibi uygulamalarla reklam yönetimi ve analizi yapabilir, dijital varlığını Google’ın Google Benim İşletmem uygulaması ile kuvvetlendirebilirsin.

Yapabileceğin yatırımlar arasında en etkili olanlardan biri de e-mail reklamcılığı. Müşterilerinizi e-posta listene kaydederek onlardan rızaları dahilinde daha fazla bilgi isteyebilir, onları alışverişe yönlendirecek belirli aksiyonları almaya teşvik edebilirsin. Diğer yöntemlere göre daha düşük maliyetli olan bu kanal sayesinde hem bireysel hem de kurumsal müşterilerini yeni fırsatlar ve kampanyalardan haberdar edebilir, onlara cazip teklifler gönderebilirsin.

Yıllardır kullanılan ve pek çok tüketicinin aşina olduğu bu yöntemden yararlanırken rakiplerinden bir adım öne çıkmak için iletişiminin yaratıcı ve sıradışı olmasına dikkat etmeni öneririz. Bu yüzden e-postalarının içeriğiyle ilgili kurgulara bu işin uzmanları ile birlikte sıkıca çalışmalı, müşterilere hayatlarına artı değer katacak tekliflerde bulunmalı, tüm bunlarla birlikte e-postalarının tasarımını da ilgi çekici hal getirmelisin.

Dijital reklam yatırımları ile müşterilerinizi artırabilirsin
Dijital reklam yatırımları ile müşterilerinizi artırabilirsin

6. SEO ve içerik pazarlaması çalışmaları yürüt

Günümüz işletmelerinin büyümesi için ufukta yükselen değerlerden biri de dijital içerik pazarlaması. Web siten şirketinin kurumsal kimliğini yansıtıyor mu? İşletmeni hem teknik hem de içerik açısından en iyi şekilde temsil ediyor mu? Arama motorlarının sonuç sayfalarında ilk sıralarda yer alıyor musun?

İnternetteki varlığını artırıp daha erişilebilir olmak için arama motoru optimizasyonu, yani SEO çalışması yapabilirsin.

Artık web site içerikleri, blog gönderileri, farklı platformlardan marka ve ürün ya da hizmeti anlatmak için yapılan tüm içerik çalışmaları insanlarla fiziksel bağlantı kurmak kadar değerli hale geldi. Oluşturduğun içeriklerle alanının bilir kişisi, belki kanaat önderi olduğunu kanıtlayıp takipçi sayını artırabilirsin. Bu da markana yönelik algıyı doğrudan etkiler. Çünkü ustaca kurguladığın bir satış hunisi ile takipçilerini şirketinden sürekli olarak alışveriş yapan sadık müşterilere dönüştürebilirsin.

Daha nice müşterilere…

Covid-19 sonrası satışçılar için müşteri ziyaretlerinde dikkat edilmesi gerekenler

Etkin bir satış yönetimi için ipuçları


Gelir ve giderlerini kolayca takip edip enerjini işine büyütmeye ayırmak istiyorsan MikroX’i 15 gün ücretsiz olarak deneyebilirsin.