Sade, desenli, ışıltılı maskeler… Covid-19 sonrası senin yaratıcı ofis tarzın ne?

“Hayat sana limon verdiğinde limonata yap” demişler; eh madem maske takmalıyız, neden güzelini seçmeyelim? Peki, birçok değişimin bir arada yaşandığı 2020’nin ruhuna en uygun maske modelleri hangileri? Bu alandaki modayı hangi içgörü ve trendler yönlendiriyor?

Koronavirüs sonrası ofiste kullanılacak kişisel koruyucu gereçler nasıl olmalı?

Dünyanın dört bir yanından birçok kişi, “Madem maske günlük yaşamımızın bir parçası haline geldi; düz beyaz versiyonu yerine neden çeşitli kumaşlardan yapılmış farklı modelleri kullanmıyoruz?” diye soruyor. Kısacası, karantina sırasında kimimizin evde kendi öteberisiyle yaptığı, kimimizin internetten sipariş vererek kullandığı, kimimizinse hastane tipi olanlarını taktığı yüz maskeleri, yavaş yavaş bir moda ifadesi oluyor. 

Peki maske modasında durum nedir? Biz de küçük bir araştırma yaptık. 🙂

Paris’ten öneriler

Modanın başkenti Paris’te, özel yapım maskeler herkesin çok ilgisini çekiyor. Fransız Vouge dergisi, vitrinlerinde şık Covid-19 kombinlerini sergileyen birçok markanın birbirinden farklı maske tasarımları ile çok özel bir öneri listesi hazırladı bile. Listede Re/Done, Soi Paris, Marcia, Helena Denize, Heimstone, Opullence Paris, Maison Labiche, Reformation, Mango, Jade Tribe, Araks, Pearl Lowe, Clare V, Eberjey, Lovers and Friends, Etica ve Karina Gimaldi markaları bulunuyor. Bu markalardan Maison Labiche ve Pearl Lowe, maske satışından elde edilen gelirin bir bölümünü virüse karşı savaşan fonlara aktarıyor.    

Litvanya’da “Mask Fashion Week” 

Tıpkı Türkiye gibi Avrupa’da da birçok ülkede yüz maskelerinin kullanımı zorunlu. Litvanya’da bu duruma dikkat çeken sanatçılar, Maske Moda Haftası adını verdikleri bir etkinlik düzenleyerek başkent Vilnius’un sakinlerini yaratıcılıklarını kullanarak bu zorunlu aksesuarı eğlenceli hale getirmeye davet etti. Girişime öncülük eden grubun tasarımcı lideri Julia Janus, bu etkinlik ile hem Koronavirüs’ün yayılmasını durdurmak için halkı motive etmeyi hem de yaratıcılığı teşvik ederek eğlenmeyi hedeflediklerini söylüyor. Şu anda, şehrin farklı noktalarındaki 20’den fazla reklam panosunda kendi tasarladığı maskeyi takmış bir sanatçının afişi bulunuyor. Afişlerin başlığı ise “Yaratıcılık maskelenemez.”

Ofise psikolojik olarak yeniden adapte olabilme önerileri

Lagos’tan İstanbul’a maske geçidi

Özel tasarım maskelerin nasıl farklı kültürlerin bir ifadesi haline geldiğini görmek çok ilginç. Bazı tasarımcılar tasarladıkları maskelerin yalnızca sade ve kullanışlı olmasıyla ilgilenirken kimileri epey göz kamaştırıcı stilleri tercih edebiliyor. 

Örneğin Nijeryalı moda tasarımcısı Sefiya Diejomaoh, altın rengi ve ışıltılı diamante mücevherlerle süslenmiş, şık maskesi için “Böyle bir aksesuar kullandığınızda savaşıyor gibi durmuyoruz, daha eğlenceli görünüyoruz.” diyor. Türk tasarımcı Oktay Seven ise Swarovski kristalleriyle süslü pırıl pırıl maskelerinin çok talep gördüğünü söylüyor. Seven, gelin maskesi bile tasarlıyor.

San Diego’da ise tasarımcı Ashley Nell Tipton‘un maskeleri, İspanyol kültürünü yansıtıyor.

Belçikalı tasarım stüdyosu WeWantMore da, Nike ve Adidas spor ayakkabılarını elden geçirerek yüz maskesi formuna sokuyor. Stüdyonun kreatif direktör Ruud Belmans, “Niyetimiz, insanlığın uyum sağlama becerisini vurgulayarak yaratıcılığın en zor zamanlarda bile nasıl olumlu bir etki yaratabileceğini göstermek” diyor.

Sen bu konuyla ilgili ne düşünüyorsun? “Önemli olan işlevsellik” diyip sadece iş gören bir maske kullanmayı tercih edenlerden misin yoksa “Biraz estetik görünmenin kimseye zararı yok” diye mi düşünüyorsun? Elbette bu ikisinin arasında bir yerde de olabilirsin! 

Her halükarda ofise dönüşünün mümkün olan en sağlıklı ve verimli şekilde gerçekleşmesini dileriz.

İyi çalışmalar!


Gelir ve giderlerini kolayca takip edip enerjini işine büyütmeye ayırmak istiyorsan MikroX’i 15 gün ücretsiz olarak deneyebilirsin.