Uzaktan çalışırken depresyonla başa çıkmanın yolları

İlk kez mi uzaktan çalışıyorsun? Çalışma şartların ve çevresel faktörler seni strese mi sokuyor? Merak etme, tüm bunlar çok doğal…

Zor zamanlardan geçiyoruz. Olağanüstü bir dönemde, olağanüstü şartlarla çalışmaya devam ediyoruz. Covid-19 kaynaklı gelişmeler ve yepyeni bir çalışma düzeni seni strese hatta depresyona sokabilir. Eğer ruh halin günlük yaşamını zorlaştırmaya başladıysa bir psikologdan yardım alabilirsin. 

Evden çalışmanın avantajları nelerdir?

İşte uzaktan çalışırken depresyonla başa çıkmak için bizim naçizane önerilerimiz:

Arkadaşlarını ara

Bu dönemde arkadaşlarınla günlerinin nasıl geçtiği hakkında konuşmak rahatlatıcı gelebilir. Bu şekilde iletişim kurmayı kabul eden birileriyle, günlük olarak neler yaptığını, neler hissettiğini de not ederek konuşabilirsin. Notlarını telefonla ya da görüntülü görüşmelerle destekleyip biraz daha sosyalleşebilir, hem kendin hem de arkadaşın için tecrit hissini ortadan kaldırabilirsin.

Hedeflerini yaz

Evden çalışırken depresyon, üretkenliğine daha çok engel olabilir. Kendin için kısa vadeli ölçülebilir hedefler saptayıp bunları listelemek, neyi başarmak istediğini kafanda görselleştirmene yardımcı olur. Böylece hem daha motive hisseder hem de kısa süre içinde daha verimli çalışmaya başlayabilirsin.

Evde profesyonel bir çalışma ortamı yaratmanın incelikleri

Günlük bir program oluştur

Evde, ofistekine göre daha fazla boş zamanın olabilir. Eğer bu zamanı düzgün planlarsan verimsiz saatlerin de önüne geçersin. O halde haftalık ve hatta günlük programlar hazırlamaya, kendine sabah, öğlen ve akşam rutinleri oluşturmaya ne dersin? Günlük programlar oluşturarak hem işlerini daha rahat takip edersin, hem de üstünü çizdiğin her bir görev için kendini daha iyi hissedersin.

Evden çalışırken zaman yönetimi nasıl olmalı?

Meditasyon yap

Meditasyon, iç huzurunuzu sağlamanıza ve genel olarak iyi hissetmenize yardım edecek bir denge ve sakinlik hissini açığa çıkarır. Her gün yalnızca 5 dakika meditasyon yaparak ya da hiçbir şey yapmadan durarak günlerini daha aydınlık hale getirebilirsin.

Evden çalışırken boş kalan zamanında neler yapabilirsin?

Yürüyüşe çık

Yürüyüşe çıkmak yalnızca fiziksel sağlığın değil zihinsel sağlığın için de fayda sağlar. Düzenli, tempolu yürüyüşlerle ruh halini iyileştirebilirsin. Eğer yürümek için bir alanın yoksa ya da şartlar buna izin vermiyorsa evde günlük olarak egzersiz yapabilir, güzel müzikler açıp özgürce dans edebilirsin.


Gelir ve giderlerini kolayca takip edip enerjini işine büyütmeye ayırmak istiyorsan MikroX’i 15 gün ücretsiz olarak deneyebilirsin.